Getting your Trinity Audio player ready...
|
Després d’avaluar i estudiar diferents articles d’experts i comunitats científiques, continuem sense trobar un consens clar sobre quina és la millor estratègia a seguir en quant la vacunació COVID-19 per la propera campanya, així que creiem prudent esperar a la presentació de l’estratègia vacunal 23/24 Grip-COVID -que es farà durant el mes de setembre vinent, ja que estem segurs que, tot i la controvèrsia, serà la millor opció disponible i validada pels nostres experts en aquest àmbit.
Les infermeres hem liderat, ja abans de la pandèmia, les campanyes vacunals contra la grip, la vacunació escolar, vacunació a grups de risc…, i volem interpel·lar a professionals, societats científiques i mitjans de comunicació a transmetre un missatge unànime, fruit del consens en l’estratègia vacunal, per tal de mantenir una bona cobertura d’immunització mitjançant les vacunes, en la societat.
Una bona cobertura vacunal ens protegeix a les persones i la comunitat i depèn de tots que el missatge arribi d’una forma clara i entenedora a la població perquè no dubti a vacunar-se. L’anterior campanya de la grip es va veure “afectada” per una disminució important de la cobertura vacunal i seria adient tornar a les cobertures prepandèmia, ja que la prevenció primària que ofereixen les vacunes han demostrat la seva eficàcia pel que fa a prevenció.
Tanmateix, valorem positivament la diferència d’opinions d’experts i comunitats científiques amb una visió crítica, perquè aquests posicionaments diversos promouen l’avenç científic, però alhora veiem rellevant transmetre aquest missatge consensuat des de les organitzacions que vetllen per les campanyes vacunals davant la població per evitar la davallada en la cobertura amb vacunes que fa dècades que estan demostrant la seva efectivitat davant la protecció de malalties.