
Certificat digital ID.ICat
La identitat digital d'Infermeres de Catalunya
Amb el certificat digital pots identificar-te virtualment davant de qualsevol administració per dur a terme els tràmits per Internet. A més de poder signar de forma legal qualsevol document digital.


Què és el certificat ID.ICat?
És el certificat digital emès per Infermeres de Catalunya que et permet crear la teva identitat digital amb la que poder identificar-te de forma qualificada davant les administracions públiques per a realitzar qualsevol tràmit en línia.
Quins tràmits puc realitzar?
Pots realitzar tots els tràmits en els quals s'accepti la identitat digital.
- Tràmits AEAT, impostos
- Altes, baixes IAE
- Altes i baixes SS
- Vida laboral
- Signatura contractes laborals (Universitats)
- Tràmits amb l’Administració (AEAT, DGT, Ajuntament...)
- Obtenció del certificat de delictes sexuals
- Signar documents personals (mútues, assegurances...)
El teu certificat gratis!
L'IDI.Cat en format digital descarregable és gratuït per afiliades i associades.
Preus ID.ICat
Afiliades | No afiliades | |
Certificat digital ID.ICat | 0 € | 25 € |
ID.Cat Cloud (opcional) | 10 € | 20 € |
Preu anual. Renovació automàtica anual (rebràs un e-mail 30 dies abans que caduqui el certificat perquè confirmis la renovació).
Com utilitzo el meu ID.ICat?
Pots obtenir el teu certificat digital en format digital, descarregant i instal·lant el certificat digital al teu ordinador Windows o Mac.
Opcionalment, també el pots aconseguir en format Cloud: certificat digital al núvol on podràs usar-lo a tots els teus dispositius i a través del teu mòbil amb l'app SignCloud.
Qui emet l'IDI.Cat?
El certificat està emès per Infermeres de Catalunya com Autoritat de Registre (RA) de certificats digitals qualificats. El certificat digital ID.ICat és un certificat reconegut, igual que el certificat emès per la Generalitat de Catalunya o la FNMT.
Característiques de l'ID.ICat
La identitat digital d'Infermeres de Catalunya t'ofereix les mateixes garanties d'identificació que la resta de certificats digitals emesos per les administracions públiques, a més d'oferir-te uns avantatges exclusius.
Legal i segur
Una identificació legal qualificada. El certificat compleix amb el reglament europeu eIDAS i la norma ISO27001.
Emissió 100% digital
Sol·licita, identifica't i recull el teu certificat amb una gestió totalment digital.
Emissió en 24h
Un procés d'emissió ultraràpid: emissió del teu certificat digital ID.ICat en 24 hores laborables.
Cloud
Podràs desar el teu certificat al núvol i signar documents sense necessitat d'instal·lar-lo.
Mòbil
Porta la teva identitat digital al mòbil, identifica't i signa documents des dels teus dispositius amb l'app SignCloud.
Vàlid a Catalunya i Espanya
El certificat digital és vàlid per utilitzar-lo en qualsevol organisme públic i privat de Catalunya i d'Espanya.
Important: el certificat s'emet en el plaç de 24 hores laborables sempre que la petició es realitzi abans de les 15:00. Si es fa després, el plaç es pot demorar fins a les 48 hores.
Infermeres de Catalunya és una Autoritat de Registre (RA) autoritzada per Unataca, prestador de Serveis de Confiança Qualificat d'acord amb el Reglament de la Unió Europea núm. 910/2014 relatiu a la identificació electrònica i els serveis de confiança per les transaccions electròniques (eIDAS).


La signatura mòbil SignCloud
Accedeix amb el teu ID.ICat a les seus electròniques i signa qualsevol document de forma digital siguis on siguis i des del teu mòbil.

App SignCloud de signatura mòbil
Quins avantatges té la signatura mòbil Cloud?
App d'ús intuïtiu i gratuïta
Autenticació, signatura i validació 100% mòbil
Porta el teu ID.ICat i tots els teus certificats digitals al teu mòbil
App compatible amb iOS i Android
Historial de signatures i autenticacions
Desa les seus que més utilitzes a l'app
Com funciona l'app?

Descarrega i instal·la l'app SignCloud
Descarrega l'app de App Store i Google Play.

Configura el teu usuari i password
Indica l'usuari i la contrasenya del teu ID.ICat.

Signa i identifica't de forma il·limitada
Signa tots els documents que vulguis i accedeix a totes les seus electròniques.
El procés d'emissió
El procés d'emissió del certifiat ID.ICat és ràpid i senzill.
Petició i enviament de documentació
Valoració i emissió del certificat
Descàrrega i instal·lació del certificat

Sol·licita el teu ID.ICat
En menys de 24 hores pots obtenir el teu ID.ICat, de forma senzilla, on-line.
Pots sol·licitar el teu ID.ICat en format digital (descarrega'l i instal·la'l al teu ordinador) i en format Cloud (sistema centralitzat al núvol, també et permet signar des del mòbil amb l'app SignCloud).
Dubtes sobre l'ID.ICat
Què és un certificat digital i perquè el necessito?
L'ID.ICat permet operar amb les administracions públiques i assegura la integritat i la confidencialitat de les transaccions electròniques que envies per Internet.
A més d'identificar-te, pots signar els documents electrònics amb la mateixa validesa legal que la signatura manuscrita.
A diferència d'altres mètodes d'identificació com el codi d'usuari i la contrasenya, amb un certificat digital pots signar els documents electrònics amb validesa legal.
Per què és important tenir certificat digital a Catalunya?
El certificat digital és el mecanisme d'identificació més segur per fer ús dels serveis de tramitació corporativa de la Generalitat de Catalunya i de la resta d'organismes públics que requereixen aquesta identificació.
L'ús de certificat és necessari per al lliurament de tots aquells formularis de sol·licitud que requereixen identificació i/o signatura electrònica. Si els descarregues prèvia identificació amb certificat digital, es mostraran les teves dades d'identitat incorporades.
A més, si vols accedir a l'espai 'Àrea privada', que facilita el seguiment dels teus tràmits i gestions de manera centralitzada, només ho pots fer amb un certificat digital vàlid.
Què puc fer amb el meu ID.ICat?
Amb el teu ID.ICat pots identificar-te i fer tràmits en línia amb les diferents administracions, podent accedir a les seus electròniques.
- Generalitat de Catalunya i les seves diferents administracions
- Agència Tributària
- Seguretat Social
- Administracions locals i ajuntaments
- Diputació de Barcelona
- Agències i administracions estatals
- Agències i administracions de les diferents CCAA
Què és la signatura mòbil amb l'app SignCloud?
La Signatura Mòbil (SignCloud) és una app per iOS i Android que et permet accedir a les seus electròniques identifican-te amb el teu ID.ICat i signar electrònicament qualsevol document. D'aquesta forma gaudiràs de la teva signatura electrònica remota i pots fer-ne ús allà on estiguis.
L'app SignCloud utilitza els certificats digitals emmagatzemats al sistema centralitzat Cloud. El servei es complementa amb l'emissió de certificats digitals a les afiliades i associades i la seva custòdia segura, garantint a l'usuari el seu control exclusiu.
Què vol dir signatura electrònica?
La signatura electrònica avançada és un mecanisme criptogràfic que garanteix al destinatari la procedència i la integritat del document enviat per l'emissor.
El xifrat de la informació assegura que aquesta no ha estat manipulada per tercers abans d'arribar al seu destinatari. Amb l'ús de la signatura electrònica avançada es garanteix que les credencials utilitzades són legítimes i determinen la voluntat del signatari.
Obtenció del certificat ID.ICat
Podràs aportar tota la informació de forma digital durant el procés d'alta aquí.
Posteriorment, rebràs el teu certificat ID.ICat en el format que hagis seleccionat.
Quin preu te el certificat digital?
Pots obtenir el teu certificat ID.ICat en tres formats:
Digital
És el format més utilitzat i el més habitual. Un cop emès, rebs un e-mail per descarregar el teu ID.ICat i instal·lar-lo al teu ordinador (Mac o Windows).
És gratuït per afiliades i associades.
Cloud
És un format novedós i menys utilitzat. Et permet tenir el teu certificat al núvol, podent accedir a aquest desde qualsevol ordinador. També et permet utilitzar el teu ID.ICat des del teu mòbil a través de l'app SignCloud.
Preu: 20€/any
Targeta criptogràfica
T'enviarem el teu certificat ID.Cat en una targeta criptogràfica amb la qual podràs identificar-te sempre que tinguis un lector de targetes al teu ordinador.
Aquest format és interessant si necessites utilitzar la teva identitat digital en dispositius que requereixin l'accés a través de lector de targetes.
Preu: 30 euros (pagament únic per l'emissió de la targeta, el certificat és gratuït)
Suspensió i revocació del certificat
Suspensió del certificat digital
Pots suspendre el teu ID.ICat si sospites que s'ha perdut, te l'han robat o està malmès. També cal que el suspenguis si el teu ordinador s'ha espatllat. Pots festionar la suspensió a través del Servei d'Atenció Integral.
La suspensió és reversible en el termini màxim de 120 dies, després dels quals, sense la posterior habilitació, es considerarà que no vols tornar a fer-ne ús i passarà automàticament a l'estat revocat.
Revocació del certificat digital
La revocació suposa que l'ID.ICat deixa de ser vàlid. Un certificat pot ser revocat per voluntat del seu titular o si es superen els 120 dies de suspensió sense habilitar-lo. Sempre que no hagi caducat.
Si vols sol·licitar voluntàriament la revocació del teu certificat digital ID.ICat, fes-ho a través del Servei d'Atenció Integral.

Unió d'Infermeres de Catalunya
Pallars, 193 Edifici Spaces
08005 Barcelona (Catalunya)
Telf. 937 376 302 - hola@infermeresdecatalunya.cat